Τετάρτη, Φεβρουαρίου 22, 2006

Περί ελευθερίας του λόγου (2)

Συνεχίζοντας το χθεσινό θέμα, ιδού μερικές δηλώσεις του Irving μετά την καταδίκη του (από την ιστοσελίδα της Καθημερινής):

"Ελευθερία της έκφρασης σημαίνει ελευθερία να λες σε άλλους ανθρώπους πράγματα, τα οποία δεν θέλουν να ακούσουν. Και αν αυτό τους προσβάλλει, τότε αυτό είναι εν μέρει δικό τους πρόβλημα και εν μέρει δικό μου. Η ελευθερία της έκφρασης είναι το δικαίωμα να σφάλεις, βασικά. Ορισμένες φορές κάνω λάθος. [...] Δεν μου αρέσει η φράση 'αρνούμαι το Ολοκαύτωμα. Οποιοσδήποτε σώφρων ιστορικός έχει το δικαίωμα να ανοίξει αυτό το πακέτο που τα μέσα ενημέρωσης περιγράφουν ως Ολοκαύτωμα και να εξετάσει καθένα από τα περιεχόμενά του ξεχωριστά και να πει 'λοιπόν, αυτό το μέρος το πιστεύω και αυτό το μέρος το πιστεύω και το περισσότερο από αυτό το πιστεύω, όμως υπάρχει ένα πράγμα εδώ που δεν το πιστεύω. Και αυτό είναι αυτό που έκανα. Αυτό δεν είναι άρνηση του Ολοκαυτώματος. Είναι το ότι λέω 'ακούστε, δεν είμαι κορόιδο, θέλω να μου λένε την αλήθεια και μόνο την αλήθεια'".

Νομίζω καλά τα λέει. Και ένα ενδιαφέρον σχετικό άρθρο του Μ. Μητσού εδώ.

Τη φωτογραφία την τράβηξα το Δεκέμβρη στο μπαλκόνι. Αφού μου βγήκε ο πάτος να καθαρίζω το χιόνι, κάρφωσα τη σκούπα στο σωρό του χιονιού και έφτιαξα το χιονάνθρωπο, ο οποίος παρεπιπτόντως έμεινε να μας κοιτάζει έτσι πάνω από βδομάδα.

3 Comments:

At 12:00 μ.μ., Blogger άστεγος said...

Δεν έχω διαβάσει τίποτα απο Irving, μόνο απο ΜΜΕ ό,τι ακούω. Ανεξάρτητα από αυτό, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου περί ελευθερίας έκφρασης. Ξέρεις, εύκολα τη λέμε αυτή τη φρασούλα, αλλά μόλις έρχεται η ώρα να την εφαρμόσουμε στην πράξη, αρχίζουμε τα "ναι μεν αλλά" κτλ.
Μια άλλη πτυχή στην ιστορία: Η μικρή επαρχιακή πόλη από την οποία κατάγομαι, έχει κάνα δυο μικρά βιβλιοπωλεία. Σε ένα από αυτά φιγουράρουν στη βιτρίνα ανάμεσα στα δέκα βιβλία, δύο του Irving. Χμ...
Χαιρέτα μου το Berlinchen!

 
At 5:26 μ.μ., Blogger μήτσκος said...

Σε ευχαριστώ για το πρώτο σχόλιο στην ιστορία του μπλογκ!

Η πρώτη σκέψη που μου έρχεται στο μυαλό για το μικρό βιβλιοπωλείο που αναφέρεις, είναι ότι βέβαια ο ιδιοκτήτης... εξτρεμίζει. Αλλά μη βιαζόμαστε να κρίνουμε. Μπορεί απλά το πιασάρικο θέμα να πουλάει και ο άνθρωπος να βγάζει έτσι τα λεφτάκια του.

Σε ποιά περιοχή είσαι αν επιτρέπεται;

 
At 6:14 μ.μ., Blogger άστεγος said...

Μάλλον να πουλήσει ήθελε ο ανθρωπάκος...Τα βιβλία του Irving ακούγονται τελευταία περισσότερο από του Dostojefski...

Βρίσκομαι στην άλλη άκρη, Nordrhein-Westfalen,δυτικά.
Καλό βράδυ και καλή συνέχεια!

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Free Web Site Counter
University of Phoenix